top manta deluxe

Aquest estiu hem passat 3 setmanes a l'Argentina. Hem anat, principalment, a visitar la familia: els meus sogres, cunyats i nebots per part de la Susana sobretot. Però també la resta de la família i amics que la Susana va deixar a l'Argentina quan va venir a viure aquí.

L'Argentina és un país que no deixa de sorprendre'm, tot i que aquesta ha estat ja la meva tercera visita allà. Durant les properes setmanes, i en la mesura que puguem, us explicarem algunes coses que hem vist i que ens semblen interessants o divertides. Per començar, us mostrem com és a Tucumán (oficialment, San Miguel de Tucumán), la ciutat més gran i important del nord de l'Argentina, la venda il·legal al carrer de pel·lícules i música.

Com podeu veure a la foto, els venedors del top manta de Barcelona no són més que uns pobres aficionats. Uns amateurs que no faran res de profit a la vida. A Tucumán, no només despleguen una quantitat de CDs i DVDs que supera àmpliament les mantes d'aquí. A Tucumán, a més, els venedors delecten els vianants amb música i videos, doncs tots ells compten amb un equip de música i una pantalla que connecten al fanal que és al costat d'allà on s'instal·la cadascú (si us fixeu a la foto podeu veure el cable). Probablement per això només hi són de nit.

Però això no és tot. Si us fixeu a la foto veureu que no necessiten les aquí clàssiques cordes en creu que queden per sobre dels CDs i DVDs; les cordes que permeten als venedors top manta de Barcelona i els voltants (desconec com funcionen a altres llocs) de sortir corrents quan s'acosta la policia. I això és perquè els de Tucumán saben que la policia no els ha de multar ni detenir sinó que, ben al contrari, els compraran part de la mercaderia. No en tinc foto, però no us estic explicant res que no hagi vist jo mateix. El mateix dia de la foto que aquí veieu, vaig veure com dues persones amb un uniforme que deia alguna cosa com patrulla urbana estaven ajupits mirant els discos d'un altre venedor.

Potser esteu pensant que això passa només en algun lloc molt concret de Tucumán. I segurament teniu raó; jo només ho vaig veure en un carrer, al llarg de quatre o cinc illes de cases. Però resulta que és el carrer que passa just per darrera de la Casa de Gobierno. El que aquí vindria a ser el Palau de la Generalitat. En definitiva, és ben bé com si estiguessin instal·lats a l'avinguda de la catedral de Barcelona.

Per acabar, veureu que no se n'estan de res i que el local té l'aparcament inclós. Perquè, sens dubte, la moto que es veu a la fotografia és del propi venedor.

Això és un top manta comme il faut. Això és un top manta deluxe.

1 comment:

Unknown said...

Molt bé, m'ha agradat molt.

Post a Comment